Cauwenbergh.be weblog

« | Home | »

Mobistar has screwed it again…

By Robin | november 22, 2009

On 22th of october Mobistar lost the network coverage in the area of Dudzele, which means that in out office we could not receive or make any calls by our cellular phones, after calling the helpdesk (5595) we get an number for this case and on 23th of October everything seems to work again!!! Happy me on that day, because after a day of complaining customers they are back satisfied… And then suddenly on the 5th of november again no network coverage, we called to the support, again we get a lucky number for a new case, on the 6th of November nothing changed, complaints from out customers and so on, so called back to the support of Mobistar but they told me nothing had been done for the casenumber… (you can read this in the letter i send to Mobistar nv). After that we have decided to change our cellular phones to an other provider (so Proximus here we come, and now we are!). After this we only changed the phonenumber to call, not the datacards, after 3 days suddenly Mobistar cutted off our datacard (Internet Everywhere), little mistake i think, so we called to the support again, the answer: Sorry, but we can not reactivate your sim for data, you have to take a new simcard etc… So Mobistar when do you learn how to do it right?

Here is my letter to Mobistar (in dutch):

Betreft: dossiernr. 8251240 + voorgaande dossier
Geachte,

Naar aanleiding van de recente problemen met de dekking in ons kantoor en het wegvallen
van deze dekking zowel tijdens gesprekken als in stand-by waar wij op dat ogenblik niet meer
bereikbaar zijn voor onze klanten zouden wij graag bevestiging krijgen zoals de dame aan de
support ons meedeelde.

Als trouwe business klant vind ik het maar al te erg dat zelfs de support tegenwoordig
gedurende 4 minuten nodig heeft alvorens me te woord kunnen te staan. Daarboven komt te
staan dat dossier 8251240 gemeld werd op donderdag 05/11/2009 en er pas in de
voormiddag van vrijdag 06/11/2009 actie ondernomen is door de diensten van Mobistar om
dit dossier te overhandigen aan een technische dienst! Omstreeks 13u30 heb ik nogmaals
contact gehad met het nr. 5995 waar men enkel kon zeggen dat er in de loop van de
namiddag iemand van Sony-Ericsson naar het probleem ging kijken!

Dergelijk voorval hadden we ook al met een vorig dossier (nr. 8116700) dat betrekking had
op de dekking in ons kantoor, het vorige dossier is echter nog niet zo lang geleden dat ons
alles goed in het geheugen zat van de hinder die onze klanten hierdoor ondervonden.
Laat staan over het probleem met mijn MacBook Pro waar OS Snow Leopard op staat en de
Internet Everywhere dienst van Mobistar, hierop blijkt volgens uw support geen oplossing te
zijn voor het installeren van de USB-modem, van professionele service is dan weinig te
merken als men enkel kan zeggen dat ik dan maar een oud besturingssysteem moet
installeren op mijn laptop. Er is wel degelijk een oplossing maar die mocht men niet geven liet
men toen vallen. Wel na 2 dagen zoeken had ik de oplossing, uw dienst nog steeds niet tot op
heden! Hiervan is het dossiernr. 7703930

Wij hopen dan ook snel reactie te krijgen zodat wij de mogelijkheid hebben zonder verdere
kosten over te stappen naar een andere mobiele provider. Mijn klantnr. is YYYYYYYYYYYY

Hoogachtend,

Robin Cauwenbergh
8380 Dudzele

The reaction of Mobistar was that i can leave without any further costs!!! And on the day of 19th november they send me an sms that the problem is solved, that nice but on that time i allready had an other provider! In this story i must say the people at the Mobistar supportdesk did their work perfect, so don’t blame them but the other departments have screwed everything!

Topics: Iphone - GSM | No Comments »

Comments